Connection verhalen: Jeannet kwam telkens weer terug bij Connection

Blog 18 06 2019
  • In de serie “Connection verhalen” nemen onze medewerkers je mee in het bedrijf. Hoe is het om bij Connection te werken? Waarom doen ze wat ze doen? Deze keer lees je het verhaal van Jeannet van der Sluijs. In de afgelopen 9 jaar ging ze twee keer weg bij Connection, maar kwam ze ook elke keer weer terug. 

    Receptioniste Jeannet

    “Officieel werk ik nu 3,5 jaar bij Connection, maar eigenlijk ben ik al in 2010 gestart! Ik zag toen een vacature op een locatie in Lelystad en zo kwam ik bij Connection terecht. Echter, die opdrachtgever stapte toen over naar een ander bedrijf. Er waren geen andere locaties in de buurt, waardoor ik genoodzaakt was om zelf ook over te gaan naar dat andere bedrijf. Dat beviel helemaal niet. Ik ben toen zelf weggegaan en zag weer een nieuwe vacature bij Connection. Ik kon weer terug! Tussendoor heb ik ook nog bij een andere baan gewerkt die op mijn pad kwam. Maar ook toen dat ophield kwam ik weer terug bij Connection. In de basis vind ik het hier gewoon zo leuk, dat ik elke keer weer terug kom. Nu ben ik niet meer van plan om weg te gaan! 

    Ik ben receptioniste en telefoniste en werk op 2 verschillende locaties. De basis van de functie is om mensen te ontvangen en te zorgen dat ze op de juiste plek of op de juiste afspraak komen. De rest is afhankelijk van de opdrachtgever. Bij sommige opdrachtgevers gaan de verantwoordelijkheden veel verder, zoals zelfs het boeken van vliegtickets voor medewerkers en zelfstandig actie ondernemen bij problemen in het pand. De dag begint altijd hetzelfde: je maakt alles gereed voor de dag. Bijvoorbeeld de zalen voor vergaderingen, koffie en thee, checken of de toiletten voor bezoekers netjes zijn. Bij sommige locaties leg je ook de administratie klaar en verwerk je de administratie ook, maar dit is afhankelijk van de opdrachtgever. We hebben een klantgebonden draaiboek waarin alle collega’s uit ons team kunnen nalezen wat er op de locatie van je verwacht wordt. We houden elkaar op de hoogte van het werk via een logboek, WhatsApp en af en toe een e-mail. Als team zien we elkaar niet heel veel, maar de sfeer is heel hartelijk. Bij de wissel van dienst heb je even een momentje om te kletsen en te overleggen en we hebben regelmatig een teamoverleg. 

    Connection geeft veel vrijheid en legt veel verantwoordelijkheid bij de teams neer. Je zorgt bijvoorbeeld zelf met je team dat de bezetting goed geregeld is. Dit geeft jezelf veel vrijheid. Denk je bijvoorbeeld: ik wil volgende week toch een dagje vrij.. Dan regel je dat zelf met je collega’s en geef je het daarna door aan de rayonmanager. Ondanks dat Connection een werkgever op afstand is, is iedereen heel erg betrokken. Het wordt gezien als je ergens complimenten voor hebt verdiend of als je ergens hulp bij nodig hebt. We streven samen naar een fijne werksfeer en tevredenheid bij iedereen: klant, bezoeker en collega.”