Connection verhalen: rayonmanager Jill

Blog 18 06 2019
  • In de serie “Connection verhalen” nemen de Connection medewerkers je mee in ons bedrijf. Hoe is het om bij Connection in de receptiediensten branche te werken? Waarom doen ze wat ze doen? Deze keer lees je het verhaal van Jill van Schijndel. Nadat ze in haar vorige baan als accountmanager merkte dat koude sales het toch niet helemaal voor haar was, tipte een vriendin haar om eens op ‘rayonmanager’ te zoeken. Het relatiebeheer en begeleiden van receptionistes in deze functie sprak haar aan en zo kwam ze in deze functie terecht.

    Connection Rayonmanager Jill

    Afwisselend en divers

    “Ik ben de rayonmanager voor 8 locaties in het zuiden van Nederland. Dat betekent dat ik contact heb met deze 8 opdrachtgevers en manager ben van de teams die op de locatie werken. Ik zorg dat de bezetting op sterkte is, verzorg de sollicitaties, de planning, functioneringsgesprekken en gesprekken met de klant. Samen met mijn klanten heb ik strategische gesprekken om te kijken hoe we de receptiediensten kunnen verbeteren. Ik word door hen uitgedaagd om met maatwerk oplossingen te komen voor facilitaire vraagstukken. Het leuke is dat het een heel diverse en wisselende baan is. Op maandag en vrijdag probeer ik geen afspraken in te plannen, maar mijn tijd te besteden aan het controleren van uren, telefoongesprekken met medewerkers, aanvragen van vrije dagen en het beantwoorden van e-mails. De dagen daartussen verschillen elke week weer. Het kan bijvoorbeeld zijn dat ik een sollicitant ga voorstellen bij een klant of een strategisch gesprek met een klant heb. Elke opdrachtgever en locatie is weer anders, wat het ook divers maakt. 

    Saamhorigheid in het team

    Connection is een heel fijn, vrij bedrijf om te werken. Je hebt veel verantwoordelijkheid en neemt zelf initiatief, dus je moet goed om kunnen gaan met de vrijheid die je krijgt. Het schakelen met de backoffice is ook heel prettig, iedereen antwoordt heel snel en dat is fijn omdat je toch een beetje “alleen” bent door de dagen heen. Maar doordat je zoveel telefooncontact hebt en prettige contacten met de teams, backoffice en andere rayonmanagers voelt dat niet zo. De lijntjes zijn bij Connection heel kort, je kunt iedereen gewoon bereiken en aanspreken. Ik ben er trots op dat er in mijn teams ook veel saamhorigheid is. Ook al zit iedereen altijd alleen achter de receptie, toch voelen ze (en ik ook) een teamverband. Daar probeer ik als rayonmanager echt een steentje aan bij te dragen, al is het maar met een appje uit interesse om te vragen naar de vakantie of gewoon hoe het gaat.

    Uitdagingen 

    De grootste uitdaging blijft het zorgen voor een volledige bezetting. Als er iemand ziek is, volgen er soms meer of er heeft toevallig net ook iemand vakantie. Dan heb ik wel even een stijgend adrenaline niveau, omdat het elke keer weer de vraag is: gaat het ons weer lukken om dit in het team op te vangen? Ook dat maakt het werk afwisselend en leuk! Het is een functie met pieken en dalen wat betreft drukte. Een afwisselende baan waarin je strategische en praktische uitdagingen combineert en die altijd uitdagend blijft."