Het ontstaan van Connection BV Receptiediensten

Blog 09 07 2019
  • Weet jij hoe en waarom Connection Receptiediensten is opgericht? En wist je dat er nog meer facilitaire zusterondernemingen onder de holding vallen, namelijk Trinity BVnewDirections en Gioia? In deze blog vertelt directeur Will Huls alles over het ontstaan van Connection en deze andere ondernemingen. 

    Ontstaan

    "Het is inmiddels al weer meer dan 25 jaar geleden dat ik Connection heb opgericht. Na en tijdens mijn opleiding Facilitair Management ben ik betrokken geweest bij het oprichten van uiteenlopende organisaties in het facilitaire werkveld. Daarbij had ik vaak contact met organisaties die facilitaire werkzaamheden hadden uitbesteed, zoals schoonmaak, catering en beveiliging. De receptiewerkzaamheden werden veelal aan beveiligingsbedrijven of uitzendorganisaties uitbesteed. Voor het onthaal van gasten was er ruimte voor verbetering, omdat beveiligingsorganisaties niet gespecialiseerd waren in het gastvrij welkom heten van medewerkers en bezoekers. Door Connection BV op te starten, kon ik op de vraag van deze klanten inspelen. Bij het oprichten van Connection BV, heb ik mij een aantal belangrijke zaken gerealiseerd, namelijk dat alle werkzaamheden inzichtelijk en overdraagbaar moeten zijn. Daarnaast wilde ik voor klanten de werkzaamheden zo organiseren dat er geen pauze-opvang nodig is, en dat medewerkers op afstand kunnen worden aangestuurd. Ik koos voor een flexibele werkwijze, waarin parttime werken en eerdergenoemde zaken de standaard vormen.


    Uniek concept

    Hoe mooi zou het zijn dat alle medewerkers parttime kunnen werken, inclusief de directeur, zodat er ook tijd kan worden besteed aan de zorg voor bijvoorbeeld kinderen, studie en hobby’s? Na 25 jaar is dit concept nog steeds uniek. Medewerkers plannen hun eigen rooster en kunnen onderling ruilen. Dit regelen ze zelf via een maatwerk planningsoplossing. Dit heeft een positief effect op de medewerkers en vergroot de betrokkenheid. Daarnaast helpt de flexibiliteit om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen. Medewerkers werken met elkaar en vooral voor elkaar. Omdat medewerkers bij onze klanten op locatie werken zorgen wij dat we meer dan gemiddeld aandacht hebben voor medewerkers. We willen de verbondenheid met elkaar behouden door diverse bijeenkomsten te organiseren, zoals teammeetings, teamuitjes en jaarlijkse events.


    Nieuwe vragen en ondernemingen

    Het succes en de formule van Connection als landelijke gespecialiseerde organisatie op het gebied van receptie- en telefoondiensten leidde tot de vraag vanuit onze klanten om ook andere facilitaire diensten te verzorgen. Dit waren diensten zoals de inzet van huismeester, technische- en postkamer medewerkers. Hiervoor hebben wij Trinity BV opgericht. Ook hierbij hebben we het concept van Connection toegepast: het werken met parttimers en het managen op “afstand”. Het succes van Connection in Nederland is ondertussen ook in België opgemerkt, waarna Connection bvba is opgericht.

    Een paar jaar geleden hebben we daarnaast newDirections overgenomen. Dit is een organisatie voor facilitair project- en interim management en consultancy. Een prachtige onderneming waar facilitaire managers tijdelijk bij klanten worden ingezet, maar ook advisering op het gebied van werkplekinrichting mogelijk is. We timmeren hiermee hard aan de weg. De laatste onderneming die is opgericht is Gioia BV, waarmee we inspelen op cateringvraagstukken bij onze klanten. Bij Gioia maken we het mogelijk dat de medewerkers van onze opdrachtgevers verse, gezonde en verantwoorde keuzes kunnen maken.


    Alle ondernemingen komen samen in de centrale organisatie op de backoffice, die zorgt dat alles perfect verloopt. Van werving en selectie, commercie, administratie, coördinatie van de opleidingen: daar gebeurt het. Ik mag iedere dag (behalve op vrijdag) al deze prachtige ondernemingen met bevlogen collega’s coachen en begeleiden en daar ben ik enorm trots op."

     

    - Will Huls