Connection verhalen: Hannah ging na de universiteit als receptioniste aan de slag

Blog 01 07 2019
  • In de serie “Connection verhalen” nemen de Connection medewerkers je mee in het bedrijf. Hoe is het om bij Connection in de receptiediensten branche te werken? Waarom doen ze wat ze doen? Deze keer lees je het verhaal van Hannah van Hoof. Receptioniste en medewerkster bereikbaarheidsdienst in België.

    Connection Receptioniste Hannah

    Dankbaar werk

    “Na een universitaire studie ging ik bewust op zoek naar werk in de receptiebranche. Veel mensen vonden dit een onlogische stap na de studie, maar ik vond en vind de baan als receptioniste nog  steeds geweldig. Ik wilde graag in de receptiebranche werken omdat het zulk dankbaar werk is. Je biedt als receptioniste een oplossing aan de persoon die voor je receptie staat of die je aan de telefoon hebt. Daar worden die mensen blij van en dat geeft mij ook een positieve ervaring. Mensen zijn verrast als blijkt dat je pro-actief al dingen voor een vergadering hebt geregeld bijvoorbeeld of als je een goede oplossing hebt voor hun probleem.

    Taken en verantwoordelijkheden

    Ik ben receptioniste en medewerker voor de bereikbaarheidsdienst. Dat laatste houdt in dat de telefoon van de backoffice naar mij wordt doorgeschakeld als het kantoor dicht is. Buiten kantooruren wordt er gebeld voor ziekmeldingen en andere urgente zaken, die ik dan oppak. Als receptioniste werk ik vroeg in de ochtend of juist in de middag. Ik regel telefoontjes, de mail, broodjes voor vergaderingen, taxi’s en alles wat er nog tussendoor komt. Er is een uur overdracht met een collega om elkaar op de hoogte te stellen van wat er speelt. Daarbuiten is er veel ruimte om je werk zelf in te delen en wordt er gestimuleerd om mee te denken over verbetermogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld het pakkettenregistratiesysteem gestandaardiseerd, waardoor er geen enkel pakketje meer is kwijtgeraakt bij de receptie.

    Werken bij Connection

    Toen ik had gesolliciteerd bij Connection ging op gesprek met de toenmalige regiomanager van België. In plaats van alleen te kijken naar mijn ervaringen, vroeg zij veel verder. Ze keek meer naar mij als persoon en hoe ik zou passen bij het werk en bij de klant. Er was een super goede klik en daardoor kreeg ik ook een goed beeld van Connection. Daarna heb ik vooral gemerkt dat er bij Connection naar medewerkers geluisterd wordt. Ik gaf bijvoorbeeld na een tijdje aan dat ik toe was aan meer uitdaging en toen ging mijn regiomanager ook echt mee denken over de mogelijkheden. Vervolgens kon ik aan de slag bij de bereikbaarheidsdienst en sinds kort geef ik ook cursussen aan collega’s. Dat bevalt super goed. Er is veel hulpvaardigheid bij Connection, zowel vanuit het management als tussen collega’s. Dat is een fijne sfeer om in te werken!”