Connection vs. een uitzendbureau

Blog 16 04 2018
  • Connection neemt de receptiediensten voor organisaties waar. We zijn geen uitzendbureau, omdat we werken met vaste gezichten. Maar we worden wel vaak met een uitzendbureau vergeleken. In deze blog leggen we graag uit wat het verschil is tussen Connection en een uitzendbureau.

    In de wandelgangen hoor je het men vaak zeggen ‘goh, werk jij voor een uitzendbureau?’. Sommige mensen hebben hier een negatief beeld bij, maar er zijn wel degelijk voordelen voor bedrijf en uitzendkracht om met een uitzendbureau te werken:

    Voordelen voor bedrijven

    • werving en selectie hoef je als bedrijf niet meer zelf te doen
    • je kan de uitzendkracht inzetten wanneer jij die nodig hebt
    • een groot gedeelte van de administratieve verplichtingen liggen bij het uitzendbureau

    Voordelen voor de uitzendkracht

    • korte sollicitatieprocedures
    • opleidingen en trainingen
    • kans op vast dienstverband bij zowel uitzendbureau als bedrijf zelf.

     

    Waarom zou je dan voor outsourcing kiezen?

    Al het bovenstaande verzorgt Connection ook. Vanuit een bedrijf krijg je vaak de feedback dat er erg veel afwisselende mensen aan het onthaal zitten wanneer je samenwerkt met een uitzendbureau. Omdat de receptionist(e) het visitekaartje van je bedrijf is, komt het niet professioneel over als er telkens verschillende gezichten achter de receptie zitten.

    Connection zorgt voor vaste gezichten en 100% bezetting.

    Iemand ziek? Geen enkel probleem, met een back-up rooster en een flexibel, toegewijd team zal dit worden opgevangen. Connection streeft er ook naar om de kwaliteit te verbeteren. Samen met de vaste medewerkers van het onthaal kan er gekeken worden hoe de receptie nog efficiënter kan worden. Onze receptionisten zijn continu bezig met het waarborgen van kwaliteit en zoeken naar andere werkzaamheden zodat collega’s zich op eigen werkzaamheden kunnen focussen.

    Rayonmanagers van Connection zorgen voor de aansturing van de teams door middel van het organiseren van teammeetings en functioneringsgesprekken aan de medewerkerszijde en frequente meetings met de klant aan de andere zijde. Middels goede en frequente communicatie zorgen onze rayonmanagers voor het behoud en verbetering van de kwaliteit.

    Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op.

    Jill van Schijndel
    Rayonmanager Zuid Nederland